Dia sangat berharga

Allah s.w.t menciptakan lelaki dan perempuan dan menwujudkan perasaan sayang dan cinta supaya mereka boleh menjalin satu HUBUNGAN dan IKATAN yang sah ! untuk menwujudkan lagi keturunan keturunan Adam & Hawa didunia ini secara HALAL bukan HARAM !
Tapi , sekarang dunia semua dah terbalik kan ? Hubungan terlarang tuu laaa dianggap BETUL .
Then , bila dah dikurniakan seorang insan secara HARAM , mulalah nak buang lah , nak gugur lah , nak itulah inilah ! APA PUNYA ORANG pun tak tahu lah !
YA ALLAH , aku bermohon padamu jauhkan lah aku dari terjadinya semua ini . AMIN :)

Begitu jugalah dengan seorang insan yang sungguh sama sekali tidak berdosa hidupnya didunia ini . Dan dia hanyalah mangsa keadaan .

M.A (Nama dirahsiakan / lelaki) , 5 Bulan
Adik ini telah dimasukkan di Institut Paed , HKL sebanyak 2kali .
Sebulan yg lepas (kalau tak salah) , adik ini was admit sekali dengan kawan dia .
Then mereka discharge . Tapi , 2minggu lepas adik ini telah diadmitkan lagi sekali ke institut according to his disease for getting more treatment .
Adik ini menghidap jantung berlubang , jangkitan pada paru2 .
Adik ini memerlukan oksigen sentiasa . Yang paling sedih , kecik2 lagi dah makan/minum pakai tube .
Adik nie paling susah nak SENYUM . Maybe dekat rumah kebajikan takda sape yang pernah main dengan dia . Tapi dia baekkkkkkk sangat !

Mesti korang pelik kan , kenapa aku cerita pasal adik nie . First day aku kat institut , aku dah pun mengalirkan airmata tanpa sengaja setelah mendengar cerita dari seorang makcik and staff .
Adik ini telah dibuang oleh ibubapanya , adik ini sekarang tinggal di Rumah Kebajikan Tengku Burdriah , Cheras . Kenapa dibuang ? menurut makcik tuu maybe sebab ibubapanya tak dpt terima anaknya sakit . Itulah ! tahu buat jeee , bila dah keluar tanak pulak be responsible ! BODOH ! Kenapalah ada manusia sedemikian kan ? Tak rasa berdosa ke buang insan yang tak berdosa tuu ?
Sekarang adik ini dijaga di hospital oleh staff2 semua . Sebab sepanjang aku jaga dia , takda pun orang dtg tengok dia .
Akhir cerita , budak ni sangat2 menyedarkan aku akan erti hidup :(

p/s : Ya Allah , kau lindungi adik ini dan tempatkanlah dia disisi mu selamanya . :(
AMIN . *surry gambar tak dapat nak tunjuk atas sebab tertentu .

No comments:

Post a Comment